Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-23, 13:27   #1
 
jaycers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 150

Saftiga räkor
Stats: 14 - 13 - 1
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 51.85%

Standard

jaycers lilla spelbok (hockey/fotboll)


Hej!

Har gjort några rekor här och funderat en tid på att starta en egen dagbok. Nu är det dags!

Här kommer först en introduktion. Älskar sport. Är 24 år gammal och har spelat "seriöst" i ungefär ett år. Är usel på att baka, och avskyr oliver. Jag kommer att föra en speldagbok med främst hockey, och en aning fotboll. Spelar på bet365, nordicbet, och expekt. När det gäller hockey kommer jag att koncentrera mig mest på finsk hockey, pga. av att jag är finne och är bäst insatt på SM-ligan, men jag kommer även att satsa på NHL när det kör igång. Kommer att försöka dela med mig av mina tankar. Målet är att plussa. Spelar relativt försiktigt så det kommer inte att komma upp spel varje dag men skall försöka motivera spelen så bra som möjligt.

Let's go

All of us have bad luck and good luck. The man who persists through the bad luck — who keeps right on going — is the man who is there when the good luck comes and is ready to receive it.
__________________
~ j ~
jaycer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 13:49   #2
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Kommer följas. Gillar att det finns någon som har koll på finsk hockey....

EDIT: Är du så finsk så att du är finlandssvensk eller är du finne i Sverige?
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 13:55   #3
 
jaycers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 150

Saftiga räkor
Stats: 14 - 13 - 1
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 51.85%

Standard

Äkta finne, dvs. finlandssvensk..
Shhhhh!
__________________
~ j ~
jaycer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 09:08   #4
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 30
Sharp$: 385

Finnjävlarna REK
Stats: 23 - 49 - 0
ROI: 84.68%
Vinstprocent: 32.00%

Standard

Kommer att följa din dagbok
alfonzo86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 09:08   #5
 
jaycers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 150

Saftiga räkor
Stats: 14 - 13 - 1
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 51.85%

Thumbs up

Ett överodds.


Hej. Då sätter jag in mitt första spel hit i speldagboken. Spelet blir Jokerit mot Linköping idag i European Trophy. Jag tycker att detta är ett klart överodds, på Nordicbet. Jag tycker att det finska laget är favoriter. Jokerit är ett helt annat lag än förra säsongen, och idag får de även Pirnes tillbaka i uppställningen vilket gör dem farligare på powerplay. Dessa matcher är givetvis "träningsmatcher" så man vet aldrig med dem. Har inte så bra koll på hurdan uppställning Linköping spelar med idag, men oddset är för bra för att avstå.

2010-08-25 09:52European TrophyLinköping vs Jokerit 2 2 2.570



FÖRLUST
__________________
~ j ~

Senast redigerad av jaycer den 2010-08-25 klockan 20:06.
jaycer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 09:30   #6
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

jag kan lära dej att baka. .

okej jag litar på dej . ryggatochklart
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 09:48   #7
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Jag kommer inte röra matchen själv, tror att LHC vinner tämligen enkelt(Men jag suger just nu). Men....
Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av LHCs hemsida
Skadedrabbat LHC tar emot Jokerit

Match mot serieledaren Jokerit väntar härnäst. Det blir en tuff drabbning, främst då LHC har en del spelare på skadelistan. Men det öppnar för juniorerna, till exempel Joachim Nermark som gör debut.

På söndagskvällen kom man hem till Linköping efter en flygtur till Köpenhamn där man blev upphämtade av pedalbussen som tagit vändan från Prag. Gårdagen var ledig, men idag så var spelarna åter på is och skulle återigen försöka bli varma i kläderna inför morgondagens drabbning mot finska Jokerit.

- Precis, de fick en dag att ta hand om kroppen lite efter resan, men idag var vi igång igen och det var bra fart och intensitet, säger Hans Särkijärvi. Grabbarna ser verkligen pigga ut och det ska bli kul.

Jokerit har inlett turneringen starkt och man leder också Capital Division med tolv inspelade poäng på fem matcher. Enda förlusten har kommit mot LHC:s motståndare i lördags, Sparta Prag.

- Det är ju ett bra lag minst sagt eftersom de leder vår grupp. Jag ska sätta mig ner lite senare i kväll och titta på dem. Samtidigt så försöker vi fokusera mer på det vi gör.

Spelet under veckan har "Säcken" varit nöjd med, framför allt att man har klarat sig så bra mot utländskt motstånd, till skillnad från de övriga svenska klubbarna. Men nu väntar ett annat typ av spel - främst då den tjeckiska trion stannade kvar i Tjeckien efter matchen mot Sparta.

- Spelmässigt så kör vi ju samma grundspel som tidigare och kommer inte ändra något bara för att de inte är med. Men laget blir ju något smalare och det är andra som får förtroendet istället så lite annorlunda kommer det ju bli.

I övrigt så ser läget ut enligt följande i truppen...

- Det kommer nog saknas två backar, Erik Andersson och Dennis Bozic, och två forwards, Andreas Molinder och Sebastian Ottosson, så vi kommer plocka upp några juniorer, säger han.

- Juniorerna gjorde en jättebra turnering i Karlstad och det ska bli kul att se dem. Mattias Bäckman är tillbaka i laget och dessutom kommer Joachim Nermark, vår duktiga 93:a att göra debut. Sedan om det blir Victor Wahlqvist eller någon annan som fyller sista forwardsplatsen vet jag inte.


LHC saknar alltså en hel del folk och brukar halvsuga på försäsongen, men å andra sidan så spelas matchen på stor is och LHC har en vassare trupp ändå.
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 10:12   #8
 
jaycers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 150

Saftiga räkor
Stats: 14 - 13 - 1
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 51.85%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Jag kommer inte röra matchen själv, tror att LHC vinner tämligen enkelt
Okej, är alltid oroväckande om apekatt inte håller med ens bet Har du tänkt lira någon av de andra matcherna?
__________________
~ j ~
jaycer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 10:17   #9
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaycer Visa inlägg
Okej, är alltid oroväckande om apekatt inte håller med ens bet Har du tänkt lira någon av de andra matcherna?

Det enda jag har hittat hittills är Örebro(följetong i min dagbok ) hemma i mot Mora. Kommer skriva lite om de sen när jag kommer hem i eftermiddag.

Hoppas för din skull att ditt bet går in
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 16:50   #10
 
jaycers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 150

Saftiga räkor
Stats: 14 - 13 - 1
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 51.85%

Lightbulb

Ner med Malmö


Efter ett glas vin och lite analys lägger jag även ett par units på TPS. Några backskador skapar lite osäkerhet, men säkerheten själv Engren är i mål hos TPS så jag hoppas de lyckas knäppa till sig en vinst.

2010-08-25 17:46European TrophyMalmö Redhawks vs TPS 2 2 1.900

VINST
__________________
~ j ~

Senast redigerad av jaycer den 2010-08-25 klockan 20:06.
jaycer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 20:12   #11
 
jaycers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 150

Saftiga räkor
Stats: 14 - 13 - 1
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 51.85%

Standard

Ena föll, andra höll. Mera spel senare.

Over and out!
__________________
~ j ~
jaycer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 11:04   #12
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Vad tycker du angående Blues - MODO imorgon? Matchen spelas på neutral is i "ost och klock" landet. Är ju dessutom stor rink skulle jag tro...

Bwin har 2.70 på Modo...
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 11:59   #13
 
jaycers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 150

Saftiga räkor
Stats: 14 - 13 - 1
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 51.85%

Standard

Hmm, har inte så bra koll på Modo för tillfället så har svårt att direkt svara på vad jag tror om matchen.

Men här följer en snabb analys över Blues.

Förra säsongen var inte så bra, nu har laget ändrats en del och det finns några intressanta namn. De har en bra målvakt, Iiro Tarkki... Många tycker att han är en av den finska ligans bästa målvakter, och han har även spelat några EHT-matcher. Försvaret är okej, man skulle kunna kalla det bra på pappret men t.ex Karalahti gör sin "comeback" och man vet inte hur bra form han har ännu (är inte säker om han kommer att spela i Schweiz). Anfallet är inte speciellt bra, fast de har några unga spelare som verkar lovande. Laget gjorde andra minst mål av alla lagen i finska ligan förra säsongen. I träningsmatcherna verkar det ha fungerat.

Många verkar tippa att laget hamnar nånstans i mitten av den finska ligan nästa säsong. Laget verkar vara ett slags frågetecken för många, inte så mycket förväntningar..

Översatt från blues egna sidor:
"Blues har i träningsmatcherna en hemmavinst, en bortaförlust och en imponerande Savon Sanomat -turneringsvinst från förra veckoslutet i Kuopio (4-1 över Ässät och 5-0 mot KalPa). "Vi ser fram emot att åka iväg(till Schweiz). Spelmässigt siktar man alltid på vinst, men i Schweiz är vårt viktigaste mål att förbättra lagandan och utveckla vårt eget spelsystem. Vi vet inte ännu vem som spelar, vi har några förkylningar i laget."

Vet inte, Blues verkar iaf. ha spelat okej i träningsmatcherna...
Oddset verkar ju lovande, men det beror mycket på vem som spelar och vem som är i mål,
om Blues vilar många av sina bättre spelare....... Men som sagt vet jag inte hur starkt Modo är

Blues powerplay har verkat fantastiskt i träningsmatcherna. Kolla in:
http://www.savonsanomat.fi/video-kuv...-maalit/591545
__________________
~ j ~

Senast redigerad av jaycer den 2010-08-26 klockan 13:17.
jaycer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 12:37   #14
 
jaycers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 150

Saftiga räkor
Stats: 14 - 13 - 1
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 51.85%

Standard

Ja Modo har ju Tuomas Tarkki

Skulle ju kunna spela en u 5.5 om båda bröderna är i mål
__________________
~ j ~
jaycer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 18:11   #15
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Känns som en intressant match inför imorgon. Tycker nog nästan att MODO skall vara favorit i den matchen, framförallt när man tänker på att den spelas på stor is...

Skulle du säga att målvaktssidan är jämbördig? Eller har Espoo ett övertag där?
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td